Amikor már-már azt hiszem, hogy már nincsen lejjebb, Lázár János mindig be tudja bizonyítani: De van. Teszi ezt a megnyilatkozásaival, a lázárinfós kérdezz-felelek (vagy inkább nem felel) játékban egyaránt. Hiába no, volt kitől tanulnia…
Az, hogy a MÁV-val nem tud mit kezdeni a közlekedésért felelős tótumfaktumunk, már minden nap bizonyított, immáron három éve, mióta Lázár elvtárs kinevezésre került eme stratégiai terület élére. Megalkotta a 10 vállalást, ami amúgy semmi más, csak egy kirakat, tartalom mögötte semmi. Hiszen mire is lehetne vélni az IC-ken az utazó takarítót, akinek abban tud kimerülni a feladata, hogy bepótolja a WC papírt – mert hogy elromlott rötyit nem tud megjavítani, s a megtelt tartályt sem tudja kiüríteni, igaz, azt egy-két fejállomáson sem tudják: hiányzik hozzá az infrastruktúra.
Bevállalták a szipiszupi klímagaranciát, amit számos helyen „MÁV-Buszokkal” oldanak meg, amelyek ugyan klímások, de nem vonatok, nem is ugyanazt az utazási komfortot adják… Illetve megoldják a klímagaranciát azzal, hogy elővárosi motorvonatokat közlekedtetnek – 2-300 kilométeres távokon. Gratula!
A késések is megoldottá váltak azzal, van késésbiztosítás, visszajár a jegyár fele. Igaz, azt az alkalmazást lelőtték, ami alapján tervezni lehetett az utazásokat, nyomon lehetett követni a késéseket…

S hogy rögtön jogosulatlan adathalászattal vádolt meg lelkes amatőr informatikus vasútbarátokat, akik a MÁV alkalmazás pótlását megalkották gyorsan (aztán Lézer Jani vádjaira le is lötték azt). De persze voltak bátrabbak is, akik nem ijedtek meg Jánosunk dörgedelmeitől: ma már elvileg kilenc app segítheti az utazókat… Mert amúgy Jánosunk szerint az alkalmazásra nincs is szükség, az utas érzékeli, ha késik, és akkor megkapja a kártérítését…Érdekes módon, elég sokan használják a pótlásokat…
Lázárinfon elhangzott amúgy, amikor egy érdeklődő (aki szerintem nem fideszes volt), szóvá tette, hogy 18 évesként, napi 10-12 óra munkával jó ha 1000 forintos órabért kap – megmondó emberünk úgy vélekedett: rossz helyen dolgozik, Budapesten sokkal többet kereshetne… Hát igen, erősítsük a vidék megtartó erejét. Ezzel az erővel mondhatta volna azt is, menjen egy akkumulátor gyárba, akkor többet fog keresni…
Ugyanitt szóvá tették azt is, hogy a minap újabb 4 milliárd Eurós devizahitelt vett fel Magyarország – amire a válasz az volt, még a Kádár érában felvett hitelek törlesztésére kell a pénz… Uram Atyám, ennél aztán már tényleg nincsen lejjebb! 2025-1989=36 év.

(Forrás: wikipedia)
Ennyi telt el a tolvajváltás óta. 1989-ben 20 milliárd USD -vel tartozott kishazánk. 2010-ben 79 milliárd volt az adósság, ami 2023-ra (A wikin ez az utolsó fellelhető adat) 144 milliárd, de a 444.hu szerint jelenleg 64000 milliárd Ft (kb 160 milliárd EUR – 400Ft/eur). Ehhez tartozik az is, hogy csak a kamatkiadások az idén elérhetik a 4000 milliárd forintot. Na, akkor ki miatt is kellett az a bizonyos 1600 milliárd új hitel? Ki tornázta fel több mint a duplájára a hitelállományt alig 15 év alatt? És akkor most kérdezhetném: Hol a pénz Lázár elvtárs?
Na mindegy, Lázár folytatja az országjárást, de egy dolog reményt ad (legalábbis nekem): egyre többször olvasom a híradásokban, hogy nem csak fideszes éljenző emberek, hanem valós, érdeklődő, és a problémákra is rákérdező hallgatóság is részt vesz ezeken az „eszmecseréken”. Kár, hogy a felvetett problémákra csak „Lári-Fári” jellegű válaszokat kapnak, de hát ez van…